تدویر نشست وحدت وانسجام میان اقوام در ولایت خوست

mobta-af
چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - ۲۰:۶
mobta

چهارشنبه ۱۱ جمادی الثانی ۱۴۴۴

در این محفل علاوه از علمای دینی، بزرگان قومی مرکز و ولسوالی های ولایت خوست الحاج ملا عبدالخالق عابد معین جرگه ها و هماهنگی امور قبایل وزارت امورسرحدات، اقوام وقبایل، مولوی محمد نادر سنگین رئیس اسکان کوچی ها، الحاج بسم الله عبدالله والی ولایت خوست، محمد انور دین پرور معاون والی، محترم کلیم الرحمن فانی رئیس امورسرحدات، اقوام وقبایل و روسای ادارات اشتراک نموده بودند. در آغاز نشست کلیم الرحمن فانی به اشتراک کنندگان خوش آمدید گفته به حل و فصل اختلافات ذات البینی تاکید ورزیده وحفاظت از سرحدات کشور را مسئولیت هر فرد دانست. سپس محمد انور دین پرست معاون والی همکاری اقوام را در تامین امنیت ضروری دانسته افزود، با پیروزی ا.ا.ا در کشور امنیت آمد، باید برای حفظ وحدت میان اقوام سعی وتلاش نمایم. در جریان محفل توریالی منگل و حاجی عبدالرحمن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زدران در صحبت های خود از تلاشهای امارت اسلامی جهت اتحاد و اتفاق میان اقوام ستایش نموده، گفتند در تقویه نظام اتحاد اقوام نقش بسیار مهم و با ارزش دارد. الحاج ملا عبدالخالق عابد معین جرگه و هماهنگی امور قبایل در سخنان خود گفت، نظام اسلامی که امروز در افغانستان حاکم می باشد از برکت خون افغانها بوجود آمده، ا.ا.ا وابسته به تمام افغانها می باشد، نظام اسلامی حاکم مشکلات مردم را به صورت واقعی درک می نماید ، وی در ادامه افزود بیاید دیگر کشور را برای منافع دیگران قربانی نکنیم، هدف از برگزاری این محفل تامین وحدت واتفاق میان اقوام می باشد، برای ما هر فرد افغان قابل قدر است و هدف از نظام امارت اسلامی انفاذ شریعت اسلامی و خدمت به مردم میباشد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۳ - ۸:۴۰
Background image

دیدار با اعضای کمیسیون  حل منازعات

۳/۱۱/۱۴۴۵
 
الحاج ملا نورالله نوری سرپرست وزارت   امورسرحدات، اقوام و قبایل با اعضای کمیسیون حل منازعات ولایت های بامیان و میدان وردک در سالون جلسات این وزارت دیدار و ملاقات نمودند.

در. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۴:۳۱
Background image

دیدار با علما و بزرگان قومی ولایت پکتیکا

۲۷/۱۰/۱۴۴۵

محترم الحاج ملا نورالله نوری، سرپرست وزارت امورسرحدات، اقوام و قبایل با شماری ازعلما و بزرگان قومی ولسوالی برمل ولایت پکتیکا در دفتر کاری خویش دیدار نمودند.

در این دیدار. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۱۲:۲۸
Background image

منازعه چندین ساله میان دو خانواده درولایت کنر حل گردید

۲۶/۱۰/۱۴۴۵

اختلافات چندین ساله میان دو خانواده در منطقه پیغسرای ولسوالی مروری ولایت کنر که از  چندین سال به این سو ادامه داشت و در اثر آن یک تن زخمی گردیده بود، روز گذشته در نتیجه. . .

BACK TO NEWS