دو منازعه میان چندین خانواده در ولایت بلخ به دوستی تبدیل شد

khoram_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۱:۴۸
شخړه

۱۲/۱۰/۱۴۴۵

در نتیجه پادرمیانی ریاست امورسرحدات، اقوام وقبایل ولایت بلخ، بزرگان قومی و عالمان دینی طی  دو نشست جداگانه دو منازعه بوجود آمده بین مردم ولایت نامبرده برسرزمین حل وبه دوستی انجامید.

از جمله این منازعه یکی آن در ولسوالی چمتال میان دو خانواده بر سر ۲۵ جریب زمین به میان آمده بود، که از مدت ها به این سو طرفین درمیان خود اختلافات داشتند. این قضیه بعد از بررسی همه جانبه از سوی مسئولین ریاست نامبرده و برزگان قومی حل گردید و جوانب دخیل در موضوع  ازحل این منازعه ابراز خرسندی نمودند.

منازعه دوم که  در ساحه قرشی گک ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ  بین دو خانواده برسر زمین بوجود آمده بود،  در اثر پادرمیانی مولوی عبدالقادریکی از اعضای کمیسیون حل منازعات و متنفذین قومی حل وبه دوستی مبدل شد.

برزگان قومی و طرفین دخیل درهر دو منازعه حل وفصل بدی ها را از طریق جرگه و گفتگو اقدام  مناسب دانسته و بروحدت ملی تاکید ورزیدند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۴:۲۶
Background image

با خانواده های سیلاب زده در ولایت تخار کمک صورت گرفت

۱۰/۱۱/۱۴۴۵

در هماهنگی با  وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل و همکاری مالی مؤسسه ( کمک های جرمنی برای اطفال افغان) برای (۱۰۱) خانواده سیلاب زده در ولسوالی چال ولایت تخار ۹ قلم مواد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۵ - ۱۵:۴۳
Background image

امضای تفاهم نامه با مؤسسه ځلاند افغان

۶/۱۱/۱۴۴۵

مولوی محمد علی جان احمد معین جرگه ها و هماهنگی امور قبایل وزارت اموسرحدات، اقوام و قبایل با مؤسسه ځلاند(ZAO) تفاهم نامه همکاری دوجانبه را به امضا رسانید. به اساس این تفاهم. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۳ - ۸:۴۰
Background image

دیدار با اعضای کمیسیون  حل منازعات

۳/۱۱/۱۴۴۵
 
الحاج ملا نورالله نوری سرپرست وزارت   امورسرحدات، اقوام و قبایل با اعضای کمیسیون حل منازعات ولایت های بامیان و میدان وردک در سالون جلسات این وزارت دیدار و ملاقات نمودند.

در. . .

BACK TO NEWS